شماره تماس 09309871159

6 موردی که فقط در ترکیه می توانید ببینید!

ترکیه دارای تاریخی غنی است که از تاریخ دو قاره اروپا و آسیا می باشد. در ترکیه انواع مختلفی از فرهنگ ها وجود دارد که تا به امروز باقی مانده است. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و می خواهید بدانید چه تجربه های منحصر بفردی در ترکیه می توانید داشته باشید، لحظه آخری در این مطلب تعدادی از آنها را به شما معرفی می کند.

 

 

 

بازدید از بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگترین بازار های دنیا می باشد که 61 خیابان و بیش از 3000 هزار مغازه را به خود اختصاص داده است. روزانه بین 250 هزار تا 400 هزار نفر، از بازار بزرگ استانبول دیدن می کنند و در سال 2014، دائما در صدر پربازدید ترین مقصد توریستی دنیا قرار داشته است. بازار بزرگ استانبول، در منطقه فاتح قرار دارد و ساخت آن در سال 1455 همزمان با شروع سلطنت امپراتوری عثمانی، آغاز شد. امروزه بازدید کنندگان و توریست هایی که از بازار بزرگ استانبول دیدن می کنند، می توانند هرچیزی که می خواهند را از بازار بخرند و چیزی که اغلب توریست ها از این بازار می خرند، قالیچه های معروف ترکی می باشد.

ایاصوفیا استانبول

ایاصوفیا به معنی فضیلت مقدس، بنای تاریخی و بسیار معروفی در استانبول است که این اسم دقیقا برازنده آن است، چون یک مکان مقدس برای پیروان سه دین مهم ارتودوکس یونان، کاتولیک روم و اسلام می باشد. این مکان از زمانی که به عنوان کلیسا در سال 360 پس از میلاد به روی عبادت کنندگان گشوده شد، یک پایگاه مهم دینی به شمار می آمد. در سال 1935، ایاصوفیا به یک مکان عمومی و موزه تبدیل شد و  توریست ها از کندوکاو در تاریخ و آثار به جا مانده در این اعجاز معماری لذت می برند.

شهر تاریخی تروا ترکیه

از آنجاییکه داستان معروف سقوط شهر تروا در اثری حماسی از هومر (به نام ایلیاد) آمده است، بهمین خاطر جاودانه شده است. پس از سقوط این شهر که زمانی شهر قدرتمندی بود، ویرانه هایی برجای ماند که خوشبختانه در سال 1870 باستان شناسی به اسم هاینریش شلیمن، این مکان تاریخی با قدمت چهار هزار ساله را دوباره کشف کرد. اگر یکی از طرفداران ادبیات حماسی باشید یا جزو کسانی باشید که از گشتن در میان ویرانه های تاریخی لذت می برند، شهر تاریخی تروا مکانی است که حتما باید از آن دیدن کنید.

بازدید از منطقه کاپادوکیه ترکیه

کاپادوکیه چشم انداز بی نظیری دارد که مانند آن را قبلا در جایی ندیده اید و قله های سنگی افسانه ای دارد که شکلی عجیب مثل دودکش دارند و از زمین بایر سربرآورده اند. منطقه کاپادوکیه، دارای تاریخ تمدن بشری خارق العاده ای است که با دورنمای آن مطابقت دارد و در زمان های بسیار دور، بومی های منطقه زمین را حفر می کردند تا خانه هایی بسازند و به سبک انسانهای غار نشین زندگی کنند. اگر به دنبال یک تجربه کاملا بی نظیر هستید، سفری به کاپادوکیه، مطمئنا چنین تجربه ای خواهد بود.

تجربه فرهنگ غذایی متنوع ترک ها

غذاهای ترکی تا اندازه زیادی میراث فرهنگ عثمانی اند که تاثیراتی از غذاهای آسیای مرکزی، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و شبه جزیره بالکان، در آنها به چشم می خورد. بسیاری از خوراک ها با استفاده از مخلوطی از ادویه جات معطر درست می شوند و محتویات غذا های محبوب و معروف ترکی شامل بادمجان، دلمه های شکم پر، خورشت های سبزیجات، ماهی (ماهی کولی دریای سیاه)، کباب ها، مزه ها و خیلی از غذاهای دیگر می باشد. اگر طرفدار غذاهای یونانی، آسیایی و خاورمیانه ای هستید، حتما ترکیب خوشمزه غذاهای ترکی را دوست دارید.

ساحل آنتالیا

اگر می خواهید دامنه وسیع تری از ترکیه را بشناسید، حتما سفری به سواحل آنتالیا داشته باشید. جاهای اندکی در دنیا هستند که مثل ترکیه می توانید در آنها چنین منظره ای با زیبایی خاص از عجایب تاریخی را پیدا کنید. اگر در یکی از هتل های درجه یک و معروف باشید و یا در بلندی کوههای پشت این نوار زیبای ساحلی، در همه جا فقط یک منظره از آبهای نیلگون را می بینید و حالا می فهمید که چرا ترک ها ساحل آنتالیا را ساحل فیروزه می نامند. با داشتن گزینه های دیدنی زیادی برای داشتن تجربه های هیجان انگیز و بی نظیر، به راحتی می فهمید که ترکیه یک مقصد محبوب گذراندن تعطیلات برای هر نوع گردشگری می باشد.

09309871159