شماره تماس 09309871159

10 تا از برترین جاذبه گردشگری و دیدنی روسیه

 روسیه بعنوان پهناورترین کشور دنیا، دارای مکان های دیدنی و تاریخی زیادی می باشد. لحظه آخری در این مطلب، تعدادی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری  روسیه را به شما معرفی می کند.

 

 

کاخ کرملین و میدان سرخ مسکو

کاخ کرملین نه فقط نماد شهر مسکو، بلکه سمبل کشور روسیه نیز می باشد. کرملین قدیمی ترین قسمت شهر مسکو است. شاهزاده بزرگ یوری در سال 1147 دژ محکمی در مکانی ساخت که در حال حاضر کرملین نامیده می شود. کرملین مجموعه ای از ساختمان های مربوط به قرن پانزدهم تا نوزدهم است که شامل کاخ بزرگ کرملین، اسلحه خانه، ساختمان مجلس سنا، اقامتگاه حاضر رئیس جمهور روسیه، کلیساها می باشد. میدان سرخ که به به قرن چهاردهم مربوط می شود، محل قرار گرفتن کلیسای جامع باسیلیس، موزه تاریخ کشور و مقبره لنین، آرامگاه ابدی ولادمیر لنین رهبر بولشویک های روسیه است. مجموعه کرملین و میدان سرخ از سال 1991 تحت حفاظت یونسکو هستند.

مرکز تاریخی سنت پترزبورگ روسیه

سن پترزبورگ در درجه اول به خاطر معماری منحصر بفردش یکی از زیباترین شهرهای دنیاست. مرکز تاریخی سن پترزبورگ و حومه آن در سرتاسر دنیا به خاطر بناهای تاریخی برجسته اش، با مکان ها و کلیساهای جامعی که توسط هنرمندان و استادان روسی و ایتالیایی قرن هجدهم و نوزدهم ساخته شده اند، بسیار معروف و شناخته شده است. مکان هایی که در سفر به سن پترزبورگ حتما باید ببینید شامل دژ یا قلعه پیتر و پاول، کلیسای جامع پیتر و پاول، موزه کانستکامر، قصر تابستانی پیتر، صومعه اسمولنی، آکادمی علوم هرمیتیج، آکادمی هنر، کلیساهای جامع کازان و اسحاق مقدس، جزیره واسیلیسکی، میدان قصر و چشم انداز نوسکی ست. علاوه بر مرکز تاریخی سن پترزبورگ، قصرها و پارک های حومه آن، با کاخی که در پترهوف قرار دارد (و البته باشکوه ترین آنها ست) همگی تحت حمایت یونسکو قرار دارند.

ستون های لنا روسیه

ستون های لنا، تخته سنگ هایی به شکل عمودی اند که به مسافت 40 کیلومتردر امتداد کرانه رود لنا در یاقوتیه امتداد یافته اند. تاریخ بوجود آمدن آنها به اوایل دوره زمین شناسی کامبرین (530 میلیون سال قبل) برمی گردد. این تخته سنگ ها از دور به صورت یک دیوار محکم به نظر می رسند که در رودخانه فرود آمده است. ستون های لنا خشن اما باشکوه اند و زیبایی باور نکردنی شان واقعا مسحور کننده است. ستون های لنا از سال 2012 تحت حفاظت یونسکو می باشد.

جزایر سولووسکی روسیه

مجمع الجزایر سولووسکی شامل شش جزیره با مساحت 300 کیلومتر مربع هستند که در دریای سفید و 250 کیلومتری آرخانگلسک قرار دارند. در منطقه سولووسکی بناهای تاریخی و باستان شناسی زیادی وجود دارد که تاریخ ساخت قدیمی ترین آنها به هزاره دوم و سوم قبل از میلاد برمی گردد. یکی از مهمترین بناهای این مجمع الجزایر صومعه سولووسکی است که در نیمه اول قرن پانزدهم ساخته شد. در اوایل قرن بیستم این دژ صد ساله ارتودوکس، به اردوگاهی برای زندانیان سیاسی تبدیل شد که تا سال 1939 هنوز وجود داشت. تنها در قرن نوزدهم بود که زندگی رهبانی در اینجا از سر گرفته شد. مجمع الجزایر سولووسکی که در حال حاضر یک مکان حفاظت شده تاریخی و فرهنگی ست، نه تنها به خاطر تاریخ درهمش، بلکه به خاطر چشم انداز بی نظیرش شامل تپه ها، دریاچه ها و دره های کوچک اش، مکان بی نظیر و شگفت انگیزی است. مجمع الجزایر سولووسکی از سال 1992 تحت حفاظت یونسکو می باشد.

بناهای تاریخی سنگ سفید ولادمیر سوزدال روسیه

این بناها از قدیمی ترین بناهای روسیه اند که در گذشته تحت حکمرانی شاهزاده روسیه قدیم، ولادمیر سوزدال در قرن دوازدهم و سیزدهم بوده اند. در سنگ سفید هنوز هم بعضی از بناها با معماری منحصر بفرد و ویژگی های هنرمندانه باقی مانده اند که در هیچ جای دیگری نمی توانید مثل آن را پیدا کنید. این یژگی های خاص شامل بنایی از سنگ آهک سفید، قسمت های بازسازی شده با کنده کاری های نفیس روی سنگ و درخشندگی بیرونی ساختمان هایی است که همگی با چشم انداز اطراف شان ترکیب شده و منظره بدیعی را به وجود آورده اند. کلیساهای جامع اسپنسکی و دیمیتریوسکی در ولادمیر، گلدن گیت یا دروازه طلایی، کلیسای نیتیویتی (Nativity) در سوزدال، و خوابگاه اسقف ها در کرملین سوزدال، صومعه های اسپاسو-Evfimiyev و پوکرووسکی از برجسته ترین مثال های این سبک از معماری هستند. بناهای تاریخی سنگ سفید و ولادمیر سوزدال از سال 1992 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده اند.

دریاچه بایکال روسیه

دریاچه بایکال که در بخش جنوبی سیبری شرقی قرار دارد یک مکان طبیعی منحصر بفرد است که 25 میلیون سال قدمت دارد. دریاچه بایکال قدیمی ترین دریاچه آب شیرین در زمین و عمیق ترین دریاچه دنیاست. دریاچه بایکال همچنین بزرگترین دریاچه روسیه است. بایکال حاوی 20 درصد از آب شیرین کل دنیاست. آب دریاچه بایکال کاملا شفاف است البته در عمق نزدیک به 40 متری دریاچه می توان چیزهایی را پیدا کرد. گیاهان و جانوران دریاچه از هزاران گونه و انواع مختلف اند که یک چهارم آنها را نمی توان در هیچ جای دیگری در دنیا پیدا کرد. زیبایی باور نکردنی دریاچه و اطراف آن با تعداد زیادی خلیج کوچک خیره کننده و صخره های شگف انگیز، توریست ها را از سرتاسر روسیه و تمام نقاط دنیا به بایکال می کشاند. دریاچه بایکال یکی از معروفترین جابه های توریستی روسیه است و از سال 1996 تحت حفاظت یونسکو قرار گرفته است.

دره چشمه های جوشان و آتشفشان کامچاتکا روسیه

شبه جزیره کامچاتکا واقع در شرق دور روسیه، یک موزه عظیم آتشفشان شناسی طبیعی است که در آن بیش از 300 آتشفشان فعال و خاموش همراه با تعداد زیادی چشمه آبگرم وجود دارد. 26 آتشفشان (شامل 12 آتشفشان فعال)، یخچال های طبیعی آلپ و دریاچه هایی در طبیعت حفاظت شده کرونوتسکی که از سال 1934 تحت حفاظت می باشد، قرار دارد. این دره چشمه های آبگرم در اوراسیا منحصر بفرد بوده و واقعا یک پدیده جهانی است. بیش از 20 چشمه جوشان بزرگ، تعداد زیادی  چشمه آبگرم، و خروج ناگهانی گاز و بخار در مسافتی به اندازه 6 کیلومتر امتداد یافته اند. آتشفشان کامچاتکا از سال 1996 تحت حفاظت یونسکو می باشد.

کوه های آلتایی روسیه

آلتایی منطقه ای در جنوب شرقی سیبری غربی است که چشم اندازی پر از تضادها را به رخ می کشد. آلتایی دارای چشم اندازهایی کاملا در تضاد با یکدیگر شامل استپ ها، تایگا، توندرای آلپی، و چشمه های جوشان است. در آلتایی چهار طبیعت حفاظت شده وجود دارد که همگی تحت حفاظت یونسکوهستند. درطبیعت حفاظت شده آلتایی 1500 گونه از گیاهان عالی دیده می شوند و آلتایی به خاطر دریاچه زیبای تتسکوی (که بعد از دریاچه بایکال دومین دریاچه بزرگ آب شیرین روسیه است) و چشم تنداز زیبای تایگا در اطراف دریاچه، مکان شناخته شده ای در روسیه به شمار می آید. نکته مهم و قابل توجه در مورد طبیعت حفاظت شده بلیوخا، کوه بلند بلیوخا با ارتفاع 4506 متر است که در تمام طول سال پوشیده از برف و یخ می باشد. تا قبل از قرن بیستم کسی به قله این کوه صعود نکرده بود. طبیعت حفاظت شده کاتان دائما یخبندان است و یخچال ها نزدیک به 50 درصد از این منطقه را اشغال نموده اند. بزرگترین این یخچال ها آب رودخانه کاتان را تامین می کند. همچنین آبشاری از یخچال طبیعی در اینجا وجود دارد. این ناحیه محل قرار گرفتن فلات اوکوک می باشد که یک منطقه باستانی است که در آن نقاشی هایی از دوران غارنشینی درون غار و مقبره های قدیمی پیدا شده است. کوههای طلایی آلتایی در سال 1998 به میراث جهانی یونسکو اضافه شدند.

شبه جزیره کیورونیان روسیه

کیورونیان یک شبه جزیره پوشیده شده از شن در بخش جنوب شرقی دریای بالتیک است و یکی از بزرگترین مناطق در دنیاست که توسط نیروی باد بوجود آمده است. مردم منطقه کیورونیان در قرون وسطی ساختمان هایی که دریا و باد انها را از بین برده بود را تقویت و محکم کردند و مجددا در آنها ساکن شدند. تا اواخر قرن های هفدهم و هجدهم، منطقه جنگلی کیورونیان کاهش 10 درصدی داشت چراکه زیستگاهها، جاده ها و درختان زیر شن دفن شدند. ولی در اواسط قرن نوزدهم، احیاء جنگل به طور جدی در منطقه شروع شد. در حال حاضر، دو سوم از کیورونیان، پوشیده از جنگل است. چشم انداز بی نظیر کیورونیان از سال 2000 تحت حفاظت یونسکو است.

قلعه لانه پرستو روسیه

این قلعه مینیاتوری که معماری آن به سبک نئو گوتیک است روی شیب تند تپه آرورا در جنوب کریمه قرار دارد. بنای این قلعه به خاطر ابعاد مینیاتوری و کوچکش (به عرض 10 متر، طول 20 متر، و ارتفاع 12 متر) به "لانه پرستو" معروف شده است. قلعه لاستوچکینو در سال 1912 بر اساس طرحی از معمار لئونید شروود ساخته شد. در طی بیش از یک قرنی که از ساخت این قلعه می گذرد صاحبان زیادی به خود دیده و حتی از یک زلزله هم در امان مانده است. قلعه لانه پرستو در ابتدا متعلق به کارخانه دار آلمانی ولادمیر اشتینگل بود. در شروع جنگ جهانی اول، صاحب جدید قلعه لاستوچکینو رستورانی را در اینجا افتتاح کرد. در دهه 1930 ساختمان به خاطر مسائل ایمنی و نا امنی تعطیل شد. سی سال بعد قلعه لانه پرستو دوباره ساخته شد. قلعه لانه پرستو یا لاستوچکینو در حال حاضر بروی توریست ها باز است.

09309871159