شماره تماس 09309871159

10 دلیل برای سفر به مسکو روسیه

مسکو شهری بزرگ و پیچیده با جاذبه های گردشگری متنوع است. با لحظه آخری همراه باشید تا دلایل سفر به مسکو را برای شما ذکر کنیم.

 

 

مسکو شهری پیچیده، بزرگ و وسیعی است که مردمش دائما در حال رفتن به جایی هستند و ترافیک در آن شدید است. آب و هوای مسکو هم کاملا با جاهای دیگر فرق دارد؛ از سرمای سخت تا گرمای سوزان را می توانید در آن تجربه کنید. با همه اینها مسکو شهر حیرت آوری است و جاذبه های دیدنی زیادی دارد که آن را به یکی از خیره کننده ترین پایتخت های دنیا تبدیل کرده است. در مسکو سرگرمی ها و مکان های فرهنگی زیادی نیز وجود دارد که از دیدنشان لذت خواهید برد. پیشنهاد ما این است که همه آنها را امتحان کنید.

1- معماری بینظیر مسکو روسیه

در مسکو می توانید تنها با راه رفتن در خیابان ها به قرن ها قبل سفر کنید و سبک های معماری مختلف را ببینید. برای دیدن زیبایی معماری سنتی روسی می توانید به کرملین یا موزه کولومنسکو بروید. این مکان ها دارای سبک معماری منحصر بفرد، استثنایی و اصیل روسی هستند. خانه های مسکو نمونه های خوبی از معماری قرن های هجدهم و نوزدهم هستند. موزه خانگی ماکسیم گورکی یک خانه لوکس است که توسط اف. شیتل معمار معروف روسی در ابتدای قرن بیستم ساخته شد. خانه گورکی مثال جالبی از سبک معماری مدرن است که برای بازدید عموم باز است. در معماری بناهای روسیه می توانید به ساختمان شناسی پی ببرید. معماری به سبک امپراتوری شوروی را می توانید در بیشتر بخش های خیابان ها و کوچه های مرکزی مسکو و خیابان تورسکایا (Tverskaya) پیدا کنید. منطقه تجاری میدان سفید مثال قابل توجهی از ساختمان سازی شهری معاصر در مسکو است.

 

2- گالری های هنری مسکو روسیه

مسکو تعداد زیادی موزه و گالری هنری استثنایی دارد. گالری Tretya Kovskaya، موزه هنرهای زیبای پوشکین، موزه هنر چند رسانه ای، موزه هنر مدرن مسکو و خیلی از موزه های دیگر، مجموعه های بی نظیر و نمایشگاههای قابل توجهی هستند. تعداد زیادی از نواحی صنعتی سابق مسکو به یک فضای فرهنگی جالب توجه تبدیل شده اند که بدون شک ارزش دیدن دارند. مرکز هنرهای معاصر وینزاوود (Winzavod)، مرکز طراحی ARTPLAY کارخانه طراحی فلاکون، از مراکز فرهنگی جدید مسکو هستند. در این نواحی از مسکو می توانید گالری ها، فروشگاهها، کافه ها، فعالیت های آموزشی و خیلی از دیگر وقایع هنری از نمایشگاههای طراحان و هنرمندان روسی و خارجی گرفته تا اجرای کنسرت را پیدا کنید.

 

3- تئاترهای مسکو روسیه

آنهایی که به تئاتر علاقه دارند مطلع باشند که در مسکو فرصت های بسیار زیادی برای گذراندن یک شب فوق العاده در یکی از تئاترهای آن مهیاست. در ساختمان جدیدا باز سازی شده تئاتر بولشوی، اپراهای معروف و باله اجرا می شود. تئاتر Malyi، تئاتر لنکوم، تئاتر ساتیریکون، و تئاتر هنر مسکو، نمایش های درام فوق العاده ای را اجرا می کنند. همچنین می توانید از دیدن یکی از تئاتر های مدرن مثل تئاتر practica، تئاتر doc یا مرکز گوگل، با اجراهای معاصرشان لذت ببرید.

 

4- پارکهای مسکو روسیه

پارک های مسکو بدون شک مایه افتخار پایتخت روسیه هستند. مناطق مختلف شهر مسکو با کارهای زیادی که در طی دو سال گذشته صورت گرفته تبدیل به نقاط طبیعی آراسته و زیبایی شده اند. در پارک های مسکو می توانید پیاده روی، ورزش، یا بازی کنید؛ دوستانتان را در یکی از کافه ها یا رستوران های متعددی که وجود دارد ملاقات کنید؛ فیلم ببینید یا به کنسرت بروید؛ همه اینها در پارک های مسکو برایتان مهیاست. پارک گورکی، سوکولنکی (Sokolniki)، پارک فیلی(Fili)، تنها بخش کوچکی از بی شمار فضای سبز مسکو هستند.

 

5- غذاهای روسیه

توریست هایی که به روسیه سفر می کنند اغلب با خوردن انواع غذاهای سنتی و خوشمزه روسی شگفت زده می شوند. اغلب افراد، غذاهای روسی را "سفره الهی" توصیف می کنند. معروفترین غذا های روسیه سوپ های عجیب و غریب، کلم و سولیانکا (معمولا با گوشت درست می شود) هستند. از دیگر غذاهای معروف روسیه می توان به پنک کیک هایی که با مواد مختلفی پر شده اند و البته خاویار اشاره نمود. روسها خیلی به راویولی علاقه دارند و عاشق پای های کوچک گوشت سیبری هستند که در آبگوشت می جوشد. در میان نوشیدنی های غیر الکی مخصوص روسیه، کاواس (Kvass) از همه محبوب تر است. کاواس از نان قهوه ای یا آرد چاودار مالت تهیه می شود. کاواس  بهترین نوشیدنی برای روزهای شرجی تابستان است. اگر کاواس را به گوشت خرد شده و سبزیجات اضافه کنید، اکروشکا درست می شود که یک سوپ خنک مطبوع است. در مسکو رستوران های زیادی وجود دارند که غذاهای ملی روسیه را سرو می کنند. در مسکو از رستوران های مناسب هر بودجه مثل " الکی پالکی" تا رستوران های لوکس متعدد مثل " کافه پوشکین" همه را می توانید مطابق با بودجه تان امتحان کنید. با خوردن غذاهای روسیه نه تنها  یک غذای خوشمزه را امتحان می کنید بلکه احساس می کنید دارید در بخشی از روسیه قرن نوزدهم، غذا می خورید.

 

6- مناظر تماشایی مسکو روسیه

مکان هایی از مسکو که منظره عالی دارند عبارتند از:

  • "برج فدراسیون" دو برج با ارتفاع زیاد است که در ناحیه تجاری مسکو قرار دارد. در طبقه 61 این برج، بلندترین رستوران مسکو به نام Sixty قرار دارد.
  • ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو که در سال های 1949 تا 1953 ساخته شد؛ یکی دیگر از مناظر تماشایی مسکو را دارد. ارتفاع این ساختمان 182 متر است که با احتساب منار مخروطی اش به 240 متر می رسد. در طبقه آخر ساختمان دانشگاه دولتی مسکو نیز موزه جغرافیا با چشم اندازی بی نظیر از شهر مسکو قرار دارد.
  • عرشه تماشای کلیسای مسیح مسکو هم بسیار تماشایی است. از بالای کلیسا می توانید منظره منحصر بفردی از مرکز شهر مسکو را تماشا کنید.
  • ساختمان آکادمی علوم روسیه که به ان ساختمان " مغزهای طلایی" هم می گویند در کنار رود مسکو ساخته شده است. از بالای ساختمان آکادمی علوم روسیه می توانید منظره ای تماشایی از کل شهر مسکو را ببینید. در طبقه بیست و یکم ساختمان آکادمی علوم رستوران اسکای Lounge قرار دارد.

 

7- جاذبه ها و اماکن گردشگری مسکو روسیه

بهترین جاذبه ها و جالب ترین مکان های گردشگری را در مرکز شهر تاریخی مسکو بصورت پیاده هم می توانید ببینید. با پیاده روی در مسیر خیابان Lavrushinsky، خیابان نیکولسکا، خیابان بولشوایا دمیترو، خیابان Rozhdestvenka، خیابان پل کازنسکی، مسیر Kamergersky، استارلی آربات و ماروسکا یا پیانسکایا می توانید خیلی از مکان های تاریخی و دیدنی شهر مسکو را ببینید. اگر نمی خواهید پیاده این مسیر ها را طی کنید، می توانید در تور رودخانه با اتوبوس شرکت کنید یا سوار اتوبوس های شهری دو طبقه قرمز رنگ که سقف طبقه دومشان باز است، شوید و از دیدن مناظر لذت ببرید. این اتوبوس ها معمولا از نقاط مهم و دیدنی شهر عبور می کنند. مدت سفر با اتوبوس 12 کیلومتر است. این اتوبوس ها در 18 مکان در اطراف مسکو توقف دارند. این مکان ها شامل کرملین، میدان سرخ، کلیسای جامع سنت باسیل، تئاتر بولشوی، موزه هنرهای زیبای پوشکین، کلیسای مسیح منجی، پیاده روی در آربات قدیم و خیلی جاهای دیگر است. برای دیدن کامل دیدنی های مسکو می توانید سوار قایق شوید و سفری روی رودخانه مسکوا داشته باشید. در بهار و تابستان گردش با قایق بسیار هیجان انگیز است؛ چون مناظری که در اطراف مسکو یا در مرکز شهر می بینید واقعا بی نظیرند.

 

8- تفریحات شبانه در مسکو روسیه

تفریحات شبانه در مسکو مثل خیلی از جاهای دیگر مرسوم است. با وجود رستوران ها، مراکز خرید، کنسرت ها و کافه های متعدد، در مسکو می توانید هر چیزی که می خواهید را پیدا کنید. زیبایی مثال زدنی شهر مسکو همراه با نور افشانی ساختمان های آن در زمان شب، بسیار جذاب و دیدنی است که تجربه لذت بردن از آن را به هیچ وجه نباید از دست داد!

 

9- بازدید از مناطق مختلف اطراف مسکو روسیه

اگر می خواهید در سفرتان به غیر از مسکو جاهای دیگری را هم ببینید؛ می توانید سفری به "گلدن رینگ" یا حلقه طلایی در چند کیلومتری مسکو داشته باشید. حلقه طلایی در واقع نام مستعار چند شهر است که در اطراف مسکو قرار دارند. از جمله این شهرها ولادمیر و سوزدال هستند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره روسیه داشته باشید؛ معماری های قدیمی را ببینید؛ کلیساهایی که از سنگ سفید هستند را تماشا کنید، استحکامات قدیمی را ببینید. اولین شهر از شهرهای معروف به حلقه طلایی، ولادمیر است که در 179 کیلومتری شرق مسکو قرار دارد. ولادمیر 378 هزار نفر جمعیت دارد. ولادمیر یک شهر قدیمی در روسیه است که در قرن دوازدهم پایتخت روسیه بود. شهر بعدی، سوزدال است که در نزدیکی ولادمیر قرار دارد و مثل ولادمیر شهری قدیمی است که قدمت آن به قرون وسطی می رسد. سوزدال 10 هزار نفر جمیعت دارد و تاریخ دقیق پیدایش آن 990 بعد از میلاد است. سوزدال یکی از قدیمی ترین شهرها ی روسیه و جواهری در تاریخ این کشور است. سوزدال پر از کلیسا و صومعه است. خیبان های آن هم پر از خانه های چوبی رنگارنگ سنتی هستند. سوزدال یکی از معروف ترین شهرهای توریستی روسیه هم به شمار می آید. شهر دیگر حلقه طلایی یا گلدن رینگ، یاروسلاو است. نام شهر یاروسلاو برگرفته از نام یاروسلاو مادری (Mudry)  بنیانگذار شهر در شروع قرن یازدهم است. یاروسلاو در حال حاضر یک شهر صنعتی می باشد. یاروسلاو بزرگترین شهر در میان شهرهای معروف به حلقه طلایی است که 630 هزار نفر جمعیت دارد. اگر از گشت و گذار خسته شده اید و می خواهید استراحت کنید؛ لازم نیست راه دوری بروید می توانید به یاروسلاو بیایید و از طبیعت زیبای روسیه لذت ببرید.

 

10- مسکو؛ خواستگاه ارتدوکس

در مسکو 790 کلیسای کوچک و بزرگ و صومعه ارتدوکس وجود دارد. با پیاده روی در مرکز شهر مسکو می توانید تعداد زیادی از این کلیسا های زیبا را ببینید. عملا تمام کلیساها و صومعه های شهر مسکو که معماری روسی منحصر بفردی هم دارند، در حال فعالیت هستند. مجموعه های قابل توجهی از نقاشی های قدیمی و هنرهای کاربردی را می توان در این کلیسا ها پیدا کرد. در مسکو به صومعه هایی که در حاشیه شهر ساخته شده اند اغلب گارد می گویند؛ بناهای مستحکمی که برای اهداف دفاعی و در مواقع خطر کاربرد داشتند. ساکنین منطقه اطراف صومعه می توانستند در هنگام جنگ در آنها پناه بگیرند. بعضی از گارد های مسکو که از دوران قدیم باقی مانده اند عبارتند از صومعه واسکوپتروسکی، صومعه Rogdestvensky، Sretensky، نوواسپاسکی، دانیلوف، نوودویچی. در حال حاضر قلعه ها و دژهای باستانی به عنوان یک مکان تاریخی در مسکو گرامی نگه داشته شده و مورد احترام اند.

09309871159