شماره تماس 09309871159

راهنمای سفر به سنگاپور

سنگاپور یکی از لوکس ترین و زیباترین کشورهای آسیایی می باشد که بواسطه امکانات تفریحی و گردشگری کم نظیرش، شهرت جهانی دارد. در این مطلب تمام اطلاعاتی که برای سفر به سنگاپور و همچنین تور کوالالامپور مالزی مورد نیاز است، معرفی می گردد؛ پس با ما همراه باشید. در این مطلب لحظه آخری، کاربردی ترین اطلاعات سفر به سنگاپور ارائه می گردد.

همه افرادی که بار اول به سنگاپور می روند از زیبایی و سرسبزی زیاد این شهر شگفت زده می شوند. هیچ کس تصور نمی کند که این این شهر کوچک فوق مدرن که 100 درصد جمعیت آن شهری هستند تا این اندازه سرسبز باشد. این سرسبزی در واقع به خاطر این است که سنگاپور جنگل هایش را افزایش داده و پوشش جنگلی خود را از 36% درصد در دهه 80 به 47% درصد در حال حاضر رسانده است. سنگاپور برای زندگی کردن یکی از شهرهای گران دنیاست. اما غذا در سنگاپور به میزان قابل توجهی ارزان است. به علت این ارزانی تمام رستوران ها و دکه های خیابانی سنگاپور شب ها مملو از جمعیت است که اکثر آنها محلی ها و افراد بومی می باشند. در سنگاپور تمام ساختمان ها و ماشین ها به قدری تمیزند که انگار به تازگی از کارخانه بیرون آمده اند. البته باید بگوییم که در گذشته تمیزی به این شدت در سنگاپور رعایت نمی شد اما در سالهای اخیر و بواسطه گردشگران زیادی که از آن دیدن می کنند، بیشتر شده است. با ما همراه باشید تا معرفی اجمالی از سنگاپور و نکات سفر به آن را به شما ارائه نماییم.

 

لیست عناوینی که در این مطلب می خوانید:

- بهترین زمان سفر به سنگاپور

- واحد پول سنگاپور

- اختلاف ساعت ایران و سنگاپور

- در سفر به سنگاپور از چه وسایل نقلیه ای استفاده کنیم

- چه مدتی در سنگاپور بمانیم

- در سفر به سنگاپور، چقدر پول بهمراه داشته باشیم

- پول رایچ سنگاپور را از کجا تهیه کنیم

- در سفر به سنگاپور کجا برویم و چه کارهایی انجام دهیم

- بهترین و خوشمزه ترین غذاهای سنگاپور

- در سنگاپور کجا غذا بخوریم

- در سنگاپور کجا خرید کنیم

- توصیه هایی برای سفر به سنگاپور

 

بهترین زمان سفر به سنگاپور

سنگاپور در تمام طول سال دارای هوای گرم و شرجی است. علیرغم بارش باران در سراسر سال، ماه های نوامبر تا ژانویه بارانی ترین ماههای سال در سنگاپور می باشد. ماههای می و جون گرم ترین ماههای سنگاپور اند درحالیکه از فوریه تا آوریل، سنگاپور بهترین و مطبوع ترین هوا را دارد. اگر از خرید و غذا خوردن لذت می برید بهتر است در ماه جولای از سنگاپور دیدن کنید. در این ماه فروشگاهها اجناس خود را حراج می کنند؛ فستیوال غذای سنگاپور هم در ماه جولای برگزار می شود. بهترین زمان سفر به سنگاپور، اواخر پاییز و فصل زمستان است.

 

واحد پول سنگاپور

واحد پول کشور سنگاپور، دلار سنگاپور (Singapore Dollar) می باشد و با نماد SGD نشان داده می‌شود.

 

اختلاف ساعت ایران و سنگاپور

اختلاف ساعت سنگاپور با تهران، 3 ساعت و نیم می باشد (از تهران جلوتر است).

 

در سنگاپور از چه وسایل نقلیه ای استفاده کنیم؟

پروازهای خارجی به مقصد سنگاپور در فرودگاه چانگی فرود می آیند. از فرودگاه چانگی سنگاپور چند گزینه برای رسیدن به مرکز شهر سنگاپور وجود دارد.

- مترو MRT)): سریعترین و ارزانترین راه رفتن از فرودگاه چانگی به مرکز شهر سنگاپور، از طریق مترو می باشد. هزینه سفر با مترو حدود 2 دلار سنگاپور است. با مترو تقریبا 30 دقیقه طول می کشد تا به مقصد برسید. حرکت واگن های مترو از دوشنبه تا شنبه در ساعت 5:26 دقیقه صبح، و در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت 5:54 دقیقه شروع می شود. آخرین قطار مترو، ایستگاه فرودگاه چانگی را هر روز ساعت 11:18 دقیقه شب ترک می کند.

- اتوبوس های عمومی: یک گزینه ارزان دیگر برای رفتن به مرکز شهر سنگاپور با هزینه ای معادل 2.5 دلار سنگاپور، اتوبوس های عمومی هستند. سفر با اتوبوس از فرودگاه چانگی تا شهر یک سفر یک ساعته است. قبل از سوار شدن به اتوبوس باید مبلغ دقیق کرایه را تهیه نمایید و سوار اتوبوس شوید. اولین اتوبوس،  حدود ساعت 6 صبح و آخرین اتوبوس یک دقیقه قبل از نیمه شب، فرودگاه را ترک می کند.

- سرویس رفت و برگشت فرودگاه: اگر ساعت بدی به فرودگاه رسیدید و دوگزینه قبلی در دسترس نبودند می توانید سوار سرویس های رفت و برگشت فرودگاه شوید. هزینه این سرویس ها برای بزرگسالان 9 دلار و کودکان زیر 12 سال، 6 دلار سنگاپور است. این سرویس های رفت و برگشت 24 ساعته هستند و شما را مستقیما به هتلی که رزو کردید، می برند. می توانید از قبل ببینید که هتلی که رزو کرده اید سرویس رفت و برگشت دارد یا ندارد. اگرهتلی که قرار است محل اقامت شما باشد سرویس رفت و برگشت دارد می توانید برای خرید بلیط به باجه هایی که در سالن ورود وجود دارند، مراجعه کنید.

- تاکسی و ترانسفر خصوصی: آسانترین و البته گرانترین راه رسیدن به شهر سنگاپور گرفتن تاکسی می باشد. هزینه سفر با تاکسی بین 20 تا 40 دلار سنگاپور است. اگر چند نفر هستید می توانید سوار تاکسی های بزرگتر معروف به ماکسی کبس (Maxi Cabs) شوید. تاکسی های ماکسی می توانند تا 7 نفر را با مجموع کرایه 60 دلار سوار کنند.

 

چه مدتی در سنگاپور بمانیم؟

سنگاپور شهر زیاد بزرگی نیست، اما پر از سرگرمی های جالب است. سنگاپور دارای تعداد زیادی رستوران خوب است؛ فروشنده ها و دکه های خیابانی زیادی را هم می توانید در گوشه و کنار شهر سنگاپور ببینید که غذاهای خوشمزه ای دارند. اگر وقت زیادی ندارید و باید خیلی زود برگردید، تمام کارهایی که در این راهنما آمده را می توانید در طول 3 روز کامل انجام دهید. سه روز زمان هم برای دیدن جاذبه ها و دیدنی های سنگاپور مناسب است. اگر می خواهید با صبر و حوصله همه جا را ببینید اقامت 4 الی 5 روزه در سنگاپور، ایده آل خواهد بود. در سنگاپور تعداد رستوران ها واقعا زیاد و غذاها هم بسیار متنوع اند.

 

در سفر به سنگاپور چقدر پول به همراه داشته باشیم؟

بطور کلی سنگاپور شهر گرانی است. سنگاپور یکی از گرانترین شهرهای آسیاست؛ اما یکی از موارد مورد علاقه در سنگاپور یعنی غذا خوردن، به طرز شگفت آوری ارزان است. در سنگاپور علاوه بر وجود رستوران های عالی و مناسب از گزینه های زیادی برای غذا خوردن (نظیر دوره گردها و دکه های خیابانی) هم می توانید لذت ببرید. قیمت این غذا ها به ازای هر وعده 5 دلار می باشد که قیمت واقعا مناسبی ست. سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور هم سیستم بسیار کارآمدی است. رفتن به دور و اطراف شهر هم براحتی و با کمترین هزینه امکان پذیر است.

واحد پول سنگاپور نیز دلار سنگاپور (SGD) می باشد. با فرض اینکه 4 روز در سنگاپور اقامت داشته باشید و اتاقتان در یک هتل ارزان را با شخص دیگری شریک باشید (اتاق دوتخته)، بودجه ای که برای گذراندن هر روزتان لازم دارید حدود 100 تا 120 دلار است.  این بودجه شامل اجاره اتاق، بهای ورودی مکان های دیدنی و تفریحی، رفت و آمد، خوردن غذای خیابانی و اجاره وای فای جیبی می باشد. البته این بودجه بستگی به عادت های شخصی افراد دارد. مثلا اگر شما از خرید و خوردن شام و ناهارهای گران و نوشیدنی های خوب لذت می برید می توانید این بودجه را به میل خود تغییر دهید.

 

پول رایچ سنگاپور را از کجا تهیه کنیم؟

پیدا کردن یک جای خوب برای تبدیل پولتان به پول رایج سنگاپور، مسئله چندان مهمی نیست چون اکثر صرافی ها و بانک ها نرخ منصفانه ای دارند. حتی غرفه های تبدیل ارز که در فرودگاه چانگی سنگاپور وجود دارند، نرخ غیر منصفانه ای ندارند. ولی اگر بهترین نرخ ارز را می خواهید باید به بازار ارز خارجی مصطفی در مرکز تجاری مصطفی واقع در منطقه هند کوچک سنگاپور مراجعه کنید. بازار ارز خارجی مصطفی جدای از اینکه بهترین نرخ ها را در سرتاسر شهر سنگاپور ارائه می کند، بلکه آنها تنها غرفه صرافی هستند که از 7 صبح تا نیمه شب بازند.

 

در سفر به سنگاپور کجا برویم و چه کارهایی انجام دهیم؟

 

- با تور اتوبوس های Hop on Hop سنگاپور را بهتر بشناسید

تور اتوبوس های Hop on Hop بهترین راه برای گشت و گذار در شهر جدید سنگاپور است. در سنگاپور دسترسی به خطوط اتوبوسی که در جاذبه های مهم توریستی توقف دارند، بی نهایت آسان است. تا وقتی دوره اعتبار پاس شما تمام نشده می توانید براحتی سوار اتوبوس ها شوید. اتوبوس های Hop on Hop سنگاپور شما را به دیدن جاذبه های اصلی شهر مثل Singapore Flyer، سواحل شنی مارینا، مرلیون، باغ های گیاه شناسی و جاده Orchard می برند.

 

- در باغ های Gardens by the Bay، آینده را ببینید

وقتی این باغ را از نزدیک ببینید، شگفت زده خواهید شد. این باغ واقعا مکان دیوانه کننده ای است که تا کنون نظیر آن را در جای دیگری ندیده اید. در باغ By the Bay سوپر درختان نمادین و دو گلخانه شگفت انگیز به نام کلود فارست و فلاور دام را می بینید. اگر وقت زیادی برای گردش در شهر ندارید و فقط می توانید یک جاذبه ی سنگاپور را ببینید این جاذبه بدون شک باید Gardens by the Bay باشد.

 

- بازدید از یک یا چند پارک حیوانات سنگاپور که جزو بهترین های دنیا هستند

چیزی که در سنگاپور بدون استثنا زیاد است، پارک حیوانات جهانی می باشد. باغ وحش سنگاپور پنجمین باغ وحش برتر دنیا طبق نظر کاربران TripAdvisor است. نایت سافاری اولین نمونه از پارک های حیوانات سنگاپور است که در سال 1994 افتتاح شد. حتما انتظار ندارید در شهر فوق مدرنی مثل سنگاپور این همه باغ وحش و آکواریوم وجود داشته باشید، اما دقیقا اینطور است!

 

- سفری یک روزه به جزیره سنتوزا سنگاپور

با سفری یک روزه به جزیره سنتوزای سنگاپور می توانید هر تفریح و سرگرمی که دوست دارید را امتحان کنید. در جزیره سنتوزا استودیو یونیورسال سنگاپور خیلی از جاذبه ها مثل تئاترهای 4 بعدی، موزه ی Tricky Eye، پارک های بازی، آکواریوم S.E.A، امکانات ورزش های آبی، زمین گلف و ساحل وجود دارد. در جزیره سنتوزا همچنین تعداد زیادی هتل و رستوران وجود دارند. اگر با بچه ها به مسافرت آمده اید، گذراندن یک روز کامل در سنتوزا برای شما و کودکانتان بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای سنگاپور

سنگاپور مترادف کلمه "غذا" است. مردم سنگاپور خیلی به غذا اهمیت می دهند. در سنگاپور فروشنده دوره گرد یا دکه هایی که سالهاست یک غذای به خصوص را عرضه می کنند به همان اندازه اهمیت دارد که باغ Gardens by the Bay برای شان مهم است. ما برای اینکه مطمئن شویم بهترین غذا ها را در سنگاپور چگونه می توان خورد، چند وبلاگ غذای سنگاپوری را بررسی کردیم که دقیقا باید چه غذاهایی را کجا امتحان کنیم. حاصل کار ما این راهنما تحت عنوان "خوردن 21 غذای خوشمزه در سنگاپور و جاهایی که می توانید این غذا ها را امتحان کنید،" می باشد.

 

مطمئنا هیچ کس نمی تواند تمام این 21 غذا را امتحان کند، بنابراین این لیست 21 موردی را به غذاهای مورد علاقه خود محدود کردیم. تمام رستوران هایی که در اینجا اسم می بریم، ارزش یک بار رفتن را دارند. اما اگر با کمبود وقت مواجه اید، پس امتحان این 6 مورد را به هیچ وجه از دست ندهید (لیست زیر ترتیب خاصی ندارد):

 

- رستوران غذاهای دریایی رد هاوس Red Hous

لیست مان را با غذای نمادین و سنتی سنگاپور یعنی خرچنگ تند شروع می کنیم. به خرچنگ تند غذای ملی سنگاپور هم می گویند. خرچنگ تند با گذاشتن خرچنگ های سرخ شده در سس غلیظ گوجه و فلفل قرمز تهیه می شود. خرچنگ تند برخلاف اسم اش بیشتر شیرین است تا تند. در سنگاپور تعداد زیادی رستوران وجود دارند که این غذای ملی را سرو می کنند. یکی از دوستان محلی رستوران Red Hous واقع در اسکله رابرتسون به ما پیشنهاد کرد که واقعا هم رستوران خوب است که خرچنگ های تند خوشمزه ای سرو می کند. .

 

- نودل گوشت خوک  تایی هاوا Tai Hwa

این دکه خیابانی به تازگی اهمیت پیدا کرده است چون یکی از دو دکه ای است که به آنها ستاره میچلین داده شده است. برای گرفتن یک کاسه نودل معروف گوشت خوک با چربی سمبل تند و ترش حدود یک ساعت باید در صف منتظر بمانید. اگر یک غذا در سنگاپور باشد که به خاطر آن مردم صف می کشند بدون شک همین نودل گوشت معروف تایی هاواست.

 

- رستوران آپولوی برگ درخت موز

در رستوران آپولو سنگاپور واقع در منطقه هند کوچک، کاری کله ماهی سرو می شود. رستوران آپولو این غذا را بیش از 40 سال است که سرو می کند. کاری کله ماهی با 18 ادویه سری درست می شود. کاری کله ماهی باید روی شعله ملایم و آرام آرام بجوشد و بپزد. در کاری کله ماهی سبزیجاتی مثل بامیه و بادمجان هم می ریزند. کاری کله ماهی را روی برگ درخت موز سرو می کنند. بهترین روش خوردن این غذا، خوردن آن با برنج یا نان است.

 

- رستوران کندل نات Candlenut

کندل نات یک رستوران دارای نشان میچلین است. کندل نات غذاهایPeranakan  را به شیوه ای مدرن سرو می کند. اگر تا به حال Peranakan را امتحان نکرده اید باید بگوییم که این غذا طعم بی نظیری دارد. پراناکان ترکیبی از مواد اولیه چینی و ادویه مخصوص است و همچنین تکنیک آشپزی مالایی و اندونزی می باشد. اگر از خوردن غذاهایی که طعم خوبی دارند لذت می برید حتما پراناکان را امتحان کنید. برای امتحان این غذا توصیه می کنیم به رستوران کندل نات سری بزنید.

 

- رستوران ام ای دین بیاسا MA Deen Biasa

ساپ تالانگ بدون شک غذایی است که کثیف کاری زیاد دارد. ساپتالانگ همچنین یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنگاپور است. ساپ تالانگ خوراک مغز استخوان است که با رب گوجه و انواع زیادی از ادویه ها درست می شود. خوراک مغز استخوان با یک سبد نان سرو می شود. نان ها را معمولا در سس غذا خیس می کنند و می خورند. رستوران ام ای دین بیاسا بهترین جا برای خوردن خوراک مغز استخوان است و واقعا این غذا را به بهترین شکل سرو می کند. توصیه می کنیم که به خاطر کثیف کاری که این غذا دارد هنگام خوردن آن لباس رنگ روشن نپوشید.

 

- نانوایی تیونگ بارو

مطمئنا اضافه کردن یک نانوایی فرانسوی به لیست راهنمای غذای سنگاپور بی معنی ست. اما نانوایی تیونگ بارو یک استثناست. نانوایی تیونگ بارو با همکاری نانوای معروف فرانسوی گونتران کرییر افتتاح شد. تیونگ بارو معروف است به اینکه بهترین کروسان را سرو می کند. حتی عده ای می گویند نانوایی تیونگ بارو بهتر از هم نام پاریسی خود نان می پزد! با چنین ادعاهایی حتما در سفرتان به سنگاپور یک بار هم که شده باید صبحانه این نانوایی را امتحان کنید. گزینه کروسان با چای سبز برای صبحانه به نظر ما بهترین و خوشمزه ترین انتخاب خواهد بود.

 

بهترین و معروفترین مراکز خرید سنگاپور

 سنگاپور دارای بازارها و مراکز خرید متعدد و متنوع می باشد؛ از بازرهای خرید ارزان قیمت گرفته تا مراکز خرید لوکس و مدرن! این تنوع موجب شده است که تقریبا اکثر کسانی که قصد سفر به سنگاپور را دارند از بازارها و مراکز خرید آن هم دیدن می کنند.

اینجا بخوانید: بهترین مراکز خرید سنگاپور

اینجا بخوانید: راهنمای خرید در سنگاپور

ماکز خرید سنگاپور

 

 

توصیه هایی در مورد سفر به سنگاپور

برای سفر به سنگاپور نکات زیر را بخاطر بسپارید:

 

- با یک برنامه ریزی درست به سنگاپور سفر کنید

با توجه به جاذبه های گردشگری متعددی که در سنگاپور وجود دارد و در نظرگیری اینکه ممکن است برای بار بعدی فرصت سفر به این شهر زیبا را نداشته باشید، بهتر است ابتدا با بررسی و شناخت کلی سنگاپور و مکان های دیدنی و تفریحی مختلف آن و همچنین مشورت با کسانی که به این شهر سفر کرده اند، برای سفر خود برنامه ریزی کنید و به هیچ وجه بدن شناخت به  سفر نکنید! برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اینجا کلیک نمایید.

 

- اجاره یک وای فای جیبی

اتصال به وای فای دائمی چیزی است که  این روزها در سفرها وجود آن بسیار ضروری است. امروزه دیگر کسی تا یک وای فای جیبی اجاره نکند، به سفر نمی رود. در سنگاپور می توانید در فرودگاه وای فای جیبی اجاره کنید. مبلغ اجاره روزانه این دستگاه 10 دلار سنگاپور است. وای فای جیبی سنگاپور اینترنت نسل 4G را با اتصال داده نامحدود ارائه می کند. این دستگاهها معمولا بعد از یک روز کار کردن حوالی غروب شارژ خالی می کنند و لازم است آنها را دوباره شارژ کنید. بهتر است یک پاور بانک همراه خود داشته باشید.  وای فای جیبی را در پایان سفر در فرودگاه چانگی به همان باجه ای که دریافت کردید، تحویل می دهید. این باجه ها معمولا 200 دلار را به عنوان وثیقه نزد خود نگه می دارند و بعد از تحویل دستگاه مبلغ را به شما بر می گردانند.

 

- خرید کارت توریستی سنگاپور یاPass Singapore Tourist

اگر قرار است در سنگاپور از حمل و نقل عمومی مخصوصا مترو زیاد استفاده کنید، خرید کارت یا پاس توریست سنگاپور یک سرمایه گذاری خوب است. با داشتن این کارت می توانید همیشه به MRT دسترسی داشته باشید. به علاوه در هزینه ها صرفه جویی می کنید و دردسر خرید بلیط قبل از هر بار سواری را هم دیگر ندارید.این کارت ها معمولا 1، 2 و یا 3 روزه و به مبلغ 10، 16 و 20 دلار سنگاپور هستند. لازم است برای هر کارت مبلغ 10 دلار سپرده بگذارید. این مبلغ 5 روز بعد از تاریخ خرید کارت به شما برگردانده می شود. کارت های دیگری هم هستند که مزیت های دیگری دارند. برای اطلاع از تمام این موارد می توانید به وب سایت کارت "پاس توریست سنگاپور"مراجعه کنید.

 

- آشنایی با قوانین سنگاپور

سنگاپور "شهر جریمه" هاست. سنگاپور صرفا بخاطر تمیز بودنش دوست داشتی نیست؛ بلکه به خاطر اینکه در آن برای انجام کاری که در کشور شما بسیار عادی به نظر می رسد جریمه می شوید به شهر جریمه ها معروف شده است. چیزهایی مثل ریختن آب دهان، وصل شدن به وای فای دیگران و عبور غیر مجاز باعث می شود جریمه سنگینی را بپردازید. در سنگاپور حتی قانونی وجود دارد که می گوید حتما در دستشویی باید بعد از پایان کارتان سیفون را بکشید وگرنه جریمه خواهید شد. بهتر است قبل از سفر به سنگاپور با قوانین آن آشنا شوید.
 

- آداپتور مناسب را با خود ببرید

پریز های شنگاپور از نوع C هستند. پس با خود آداپتور مناسب را بیاورید. ولتاژ برق سنگاپور هم 230 ولت و فرکانس استاندارد 50 هرتز است.

09309871159