شماره تماس 09309871159

موزه یادبود قتل عام ارامنه در ایروان ارمنستان | معرفی+عکس

موزه یادبود ارامنه از جمله مکان های تاریخی ارمنستان محسوب می گردد. در این مطلب، این موزه به طور کامل معرفی گردیده است؛ با ما همراه باشید.

 

 

موزه یادبود ارامنه توسط امپراتوری عثمانی در سال های 1915 تا 1922 و با طرحی از آرشیتکت معروف آن دوره بنام "آرتور طارخانیان" ساخته شده است. موزه در دو طبقه و در کنار تپه ای احداث گردید و به شکلی قرارگرفته است که تپه از بنا بالاتر نباشد. در موزه یادبود، داستان این رویداد تاریخی (قتل عام ارامنه) از طریق عکس ها، اسناد، گزارش های روزنامه و فیلم ها بیان شده است.

در موزه یادبود ارامنه در سال 1967 مساحت زیادی در کنار دیواری به طول 100 متر، اسامی جوامع قتل عام شده روی دیوار حک شده است. این دیوار از مناره مخروطی 40 متری در کنار دایره ای متشکل از 12 لوحه بازالتی ساخته شده است که آن را از شعله محافظت می کند. این 12 لوحه، نماد 12 استان از دست رفته در غرب ارمنستان هستند که در معاهده صلح بین آتاتورک و لنین پس از جنگ جهانی دوم به ترکیه رسید. منار مخروطی آنها را به تکه های بزرگتر و کوچکتر تقسیم کرده که کوچکترها نماد استان های غربی ارمنستان هستند که به تسلیم ترکیه درآمدند. در حیاط موزه یادبود هم درختانی توسط رهبران خارجی کاشته شده اند که برای توصیف وقایع رخ داده از واژه نسل کشی استفاده کرده اند.

برای رسیدن به مجموعه موزه یادبود قتل عام ارامنه واقع در تپه قلعه پرستوها باید از ایروان اقدام نمایید و از دره هرازدان Hrazdan)) عبور کنید. آسانترین راه برای رسیدن به موزه با تاکسی است؛ به جای تاکسی هم می توانید از مینی بوس های خیابان مسروپ ماشتوت را سوار شوید و در مجموعه ورزشی فرهنگی هامالیر پیاده شوید. از هامالیر می توانید پیاده تا انتهای پارک که موزه یادبود در آنجا واقع شده است، بروید.

09309871159