شماره تماس 09309871159

8 تفریح جذاب و کمتر شناخته شده در استانبول ترکیه

علاوه بر مکان های گردشگری معرف استانبول، تفریحات زیاد دیگری نیز در این شهر زیبا وجود دارد که می توان از آنها لذت برد. لحظه آخری در این مطلب تعدادی از این تفریحات کمتر شناخته شده را به شما معرفی می کند.

 

 

استانبول شهری تاریخی و زیباست که معروف ترین مقصد توریستی کشور ترکیه نیز محسوب می گردد. تاثیراتی که فرهنگ جوامع مختلف، ترکیب سنت و مدرنیته و همچنین وقایع تاریخی، بر استانبول داشته است را نمی توان نادیده گرفت. در اکثر مقالات مربوط به سفر و گردشگری، درباره کارهایی که می توانید در استانبول انجام دهید، مقالات مفصلی نوشته شده است. این کارها معمولا شامل خرید کردن از بازارهای تاریخی و مراکز خرید مدرن استانبول، بازدید از قصرهای عثمانی، تحسین معماری تحسین برانگیز مسجد ایاصوفیا و تعمق در اسلام با بازدید از مسجد کبود، است. اگرچه این موارد بسیار جذاب و دیدنی هستند اما متاسفانه همه توریست ها بازدید از اماکن تاریخی را دوست ندارند و گردشگران بی شماری که بیشتر از یکبار به استانبول سفر می کنند، اغلب درباره آنچه در سفرهای بعدی شان به این شهر زیبا می توانند انجام دهند، درست راهنمایی نشده اند. در این مطلب سعی شده است تا تفریحاتی از استانبول را به شما معرفی کنیم که کمتر راجع به آن شنیده اید و خوانده اید! پس با ما همراه باشید.

 

تور هنرهای خیابانی استانبول

اغلب در همه جای استانبول روی کرکره مغازه ها، پارکینگ ماشین، کارخانه های قدیمی و دیوارهای سفید شده، نقاشی هایی کشیده شده است که به آن نقاشی های دیواری می گویند. خالقان این آثار از این مکان ها به جای بوم نقاشی برای خلق یک اثر هنری تاثیر گذار و کشیدن نقاشی های دیواری، استفاده می کنند. در تور هنرهای خیابانی استانبول، از مکانهایی که در مجاورت شهر قرار گرفته اند مثل شیشانه و کاراکوی و شاهکارهای هنری شان دیدن می کنید و احتمالا این نقاشی های دیواری زیبا را بیشتر از آثاری که در گالری های هنری می بینید، تحسین خواهید کرد.

 

بازدید از کارگاه های جواهرسازی در گرند بازار استانبول

در گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول جواهرات زیبایی برای فروش وجود دارد اما گردشگران ترجیح می دهند خودشان ناظر ساخت یکی از این قطعه ها، توسط استاد جواهرساز می توانند به این کارگاه های جواهر سازی مراجعه کنند. این کلاس های جواهرسازی  3 ساعته اند و برای حداکثر 4 نفر تشکیل می شوند.

 

تور پیاده روی و عکاسی خیابانی در استانبول

با شرکت در تورهای عکاسی خیابان های اصلی و فرعی اطراف استانبول می توانید عکس های بی نظیری بگیرید و با مهارت ها و کارایی های دوربین تان کاملا آشنا شوید. پس از دادن توضیحات مختصر توسط راهنمای تور، با تور عکاسی، از خیابان تکسیم و استقلال و نمونه های باشکوهی از معماری استانبول دیدن می کنید.

 

تور دوچرخه سواری استانبول

در قسمت آسیایی استانبول، مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری همراه با توقفگاههایی برای عکاسی و تماشای مناظر زیبای اطراف، اسکله ها و پارک هایی مثل فنرباغچه و رستوران های محلی، وجود دارد. گردشگران می توانند با این تور همراه شوند چون همه تجهیزات لازم ازجمله دوچرخه، کلاه ایمنی، راهنمای صوتی و ژاکت ایمنی مهیاست.

 

تور جستجو برای پیدا کردن قارچ در استانبول

شاید تصور کنید که قارچ در کلان شهرهای شلوغ وجود ندارد اما در 15 کیلومتری شمال استانبول جنگل بلگراد قرار دارد که برای مشتاقان طبیعت جای خوبی برای ماجراجوییست. اینجا یک جای ایده ال برای پیدا کردن انواع مختلفی از قارچ هاست در ضمن می توانید از یک پیک نیک کامل نیز لذت ببرید.

 

تور آموزش تهیه نان و نوشیدنی های معروف استانبول

در این تور از یک نانوایی که نان شیرینی حلقوی می پزد دیدن می کنید و از نزدیک طرز تهیه آنها را برای Savour که یک صبحانه سنتی ترکی است، آموزش می بینید. همچنین در این تور با صاحب مشهورترین قهوه خانه ترکی شهر، گفتگو و طرز تهیه قهوه ترکی را از او یاد می گیرید.

 

تور قایقرانی در استانبول

منطقه شاخ طلایی، یک منطقه مهم در استانبول می باشد که پاروزنان حرفه ای و مبتدی می توانند نقاط دیدنی موجود در آب آن را از نزدیک مشاهده کنند. مربیان قایقرانی باتجربه و دارای مدرک معتبر، تمامی امکانات لازم مثل کایاک را برای این تور فراهم نموده و گروه گردشگری، صبح زود عازم یک کورس 8 کیلومتری می شوند.

 

تور سفر دریایی استانبول

آخرین مورد از لیست کارهایی که می توانید در استانبول انجام دهید، سفر دریایی است. اگر کایاک به نظرتان خیلی کوچک است، می توانید از قایق های بادبانی بزرگ برای این سفر استفاده کنید. این سفر معمولا یک صبح تا ظهر و یا یک بعد از ظهر طول می کشد و ملوان های ماهر به شما یاد می دهند که چگونه ریسمان بادبان قایق را تنظیم کنید. بعد از به آب انداختن لنگر، این سفر دریایی شروع می شود و در این سفر می توانید چشم انداز شهر را از زوایای مختلف ببینید. یک دوربین فیلمبرداری GoPro HD برای ثبت تمامی لحظات وجود دارد که می توانید یک کپی از این فیلم را با خودتان به خانه ببرید.

09309871159